torsdag 11 augusti 2011

Fatlover





Jag gillar lågkolhydratskost och LCHF. I LCHF så är det mer fokus på att addera fett till din kost. Jag älskar att jag i princip kan dricka grädde om jag skulle vilja det. MEN, Om du tillsätter minsta gnutta socker, kolhydrater eller stärkelse så blir det kaos. Men så länge du separerar fettet från sockret (kolhydrater blir socker i kroppen så jag säger att allt är socker) så är det lugna puckar. Då är det smooth sailing till en tillfredställande vikt, blodsockerstabilisering och allmän hälsa. Den här livsstilen, jag vägrar kalla det diet, passar mig utmärkt. Jag mår kanon och mitt höga kolesterolvärde har sjunkit. Läs mer hos Kostdoktorn..

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Grym blogg! :) Riktigt bra inehåll, vad glad jag blev att jag hittade din blogg!

    SvaraRadera
  2. Tack vad snällt!! Och jag är glad att du hittade hit ;)

    SvaraRadera